تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش انواع مختلف تابلو LED و تلویزیون شهری

آموزش انواع مختلف تابلو LED و تلویزیون شهری

 با بروز تحول عظیمی که در قرن 21 در صنعت های مختلف پدید آمد، پیشرفت عظیمی هم در صنعت الکترونیک و برق به طبع به وجود آمد که باعث شد جهان امروز با جدید ترین تابلو تبلیغاتی از جمله  تابلو روان،تابلو LED، تلویزیون شهری،نمایشگر ال ای دی و اسکوربورد های ورزشی رو به رو شود.شرکت آراتکس قصد دارد با هدف بالابردن سطح دانش فنی و آموزش کامل علم تکنولوژی به معرفی هرکدام از موارد فوق در مقالات آموزشی جدا بپردازد.

تابلو LED و یا تابلو روان
   امروزه انواع مختلفی از تابلو LED و تابلو روان از نظر شکل ظاهری،رنگ نمایش دهنده و ابعاد وجود دارد که این پیشرفت­ و جهش در صنعت نمایشگر های ال ای دی باعث روشنایی و نور بهتر و مصرف انرژی کمتر شده است ، در عین حال که باعث راحت تر و مدرن تر شدن زندگی و  بدین ترتیب سخت تر شدن انتخاب ما نیز شده اند.
تابلو ال ای دی که با نام های تجاری تابلو روان ال ای دی، تابلو LED، تابلو روان شناخته میشود یک نوع نمایشگر دیجیتال میباشد که از قطعات الکترونیکی متفاوتی تشکیل شده است این قطعات شامل ماژول ال ای دی (ماژول LED، ماژول تابلو روانمنبع تغذیه و کنترلر تابلو روان یا مادر برد میباشد  
 
تابلو LED  دارای دو نوع  تابلو LED ثابت و تابلو ال ای دی روان میباشد, تابلو ال ای دی ثابت مانند نئون و تمامی تابلوهای ثابت تبلیغاتی،ثابت است.یعنی توانایی حرکت دادن متون و جملات را ندارد. تابلو روان LED ، برعکس تابلو ثابت متحرک است.در واقع تابلو روان این قابلیت را دارد که متن ها و غبارات پیامی مختلف  میتوانند در آن حرکت کنند و جا به جا شوند.به همین دلیل است که برای زیبا تر شدن تابلو روان میتوان از انواع افکت ها و جلوه های متنی و انیمیشن برای جذابیت بیشتر و جلب توجه استفاده کرد.
تابلو LED ثابت چیست ؟
این نوع از  تابلو که جایگزین نئون شد.نسبت به تابلو نئون مزایای بیشتری دارد که در ادامه به چند تا از آن ها اشاره میکنیم :
طول عمر بالاتر ، نور و شدت نور استاندارد تر برای چشم انسان، مصرف برق بسیار کم تر،خطرات کمتر،شکنندگی کمتر، ،امکان تنظیم میزان نور،ضد آب بودن و ...

تابلو LED روان چیست ؟
تابلو LED روان  خود دارای انواع مختلفی میباشد و به دو دسته تابلو ال ای دی تک رنگ، تابلو روان تمام رنگ که به آن تلویزیون شهری هم میگویند تقسیم میشود، در ادامه به توضیح هرکدام میپردازیم.

1-تابلو روان تک رنگ :
این نوع از تابلو روان LED ;کل اطلاعات و متن ها و نوشته های خود را به صورت تک رنگ نشان میدهد.مثلا تابلو روان تک رنگ سبز تمامی جملات خود را تنها با رنگ سبز نمایش می دهد.


2-تابلو روان فول کالر (تلویزیون شهری):
این نوع از تابلو LED کاملترین و جدیدترین نوع  تابلو روان می باشد.به این نوع تابلوها تابلو ال ای دی فول کالر و یا تلویزیون شهری هم می گویند.

هر آنچه از یک نمایشگر ال ای دی  انتظار دارید تلویزیون شهری قابلیت انجام آن را دارد، پخش کلیپ ها و تیزر های مختلف تبلیغاتی، فیلم، عکس نو ... این تلویزیون شهری حتی توانایی این که بصورت آنلاین شبکه های زنده تلویزیونی را نشان دهند را نیز دارند.


تلویزیون شهری  به دو دسته فضای باز (Out door) و فضای بسته (indoor)تقسیم میشوند.نوع فضای بسته برای محیط داخل سالن مناسب است و نوع فضای باز برای محیط بیرونی.نوع فضای باز کاملا ضد ضربه و ضد آب است و همچنین شدت نور بالایی دارد(جهت دیده شدن در زیر نور آفتاب).اما نوع فضای بسته ضد ضربه و ضد آب نیست و معمولا شدت نور کمتری دارد.(به دلیل اذیت نشدن چشم بینندگان در فضای داخلی-مثلا داخل تالار)
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان ال ای دی -تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی: تابلو روان-تابلو نئون-تابلو ال ای دی-تابلو روان ال ای دی - تلویزیون شهری-ماژول LED-ماژول ال ای دی-شرکت آراتکس