تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

معرفی تابلو روان LED

معرفی تابلو روان LED

در عصر جدید که عصر تبلیغات نوین میباشد استفاده از انواع تابلو و تلویزیون شهری بسیار گسترش یافته ما در این مقاله قصد داریم به آموزش تابلو روان بپردازیم . 
تابلو روان که آن را با نام های مختلفی از قبیل: تابلو  تبلیغاتی ، تابلو ال ای دی ،  تابلو دیجیتالی و ... می شناسند دارای قطعات مختلفی می باشد . که مجموع این قطعات در کنار هم سبب  ساخت یک تابلو LED می شود . 
یکی از مهم ترین قسمت های  یک تابلو LED که سبب کاربردی شدن و نمایش اطلاعات و یا تبلیغات روی تابلو می شود ماژول ها هستند . ماژول تابلو LED  در انواع گوناگون رنگها تولید و به بازار عرضه میشود.پرکاربردترین نوع از ماژول های تک رنگ از نظر مصرفی ماژول تک رنگ قرمز میباشد. از انواع دیگر ماژول تابلو روان میتوان به ماژول های سه رنگ و ماژول فول کالر اشاره کرد.که بنا به نیاز و کاربرد در تابلو روان LED استفاده می شود .
بعد ازینکه ماژول LED باتوجه به خواست  و سلیقه کارفرما در ابعاد و اندازه مورد نظر کنار یکدیگر قرار گرفتند باید داخل قاب تابلو روان  LED قرار بگیرند . این قاب که جزو قطعات  تابلو روان محسوب می شود خود دارای تنوع و گوناگونی است . باید توجه داشت که فریم تابلو روان در زیبایی یک تابلو LED تاثیر بسزایی دارد .
قطعه بعدی که  نقش به سزایی در برق رسانی و تغذیه تابلو ال ای دی دارد پاور تابلو روان است که به آن منبع تغذیه تابلو روان نیز گفته میشود . همانطور که از نام آن پیداست این قطعه ولتاژ برق مورد نظر برای به کار افتادن تابلو روان را به ماژول LED میرساند  و سبب می شود  تابلو روان روشن شود.
کارت کنترل تابلو روان  یا مادربرد، وظیفه فرماندهی برنامه به تابلو را بر عهده دارد. کنترلر یک برد الکترونیکی است که اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه خود را بر روی ماژول ال ای دی به نمایش در می آورد.و با برنامه دادن به کنترلر ما میتوانیم تبلیغات،انیمیشن،متن و...مورد نظررا در تابلوLED به نمایش بگذاریم.
 

کلمات کلیدی:ماژول تابلو روان-ماژول LED- تابلو LED-تابلو روان  LED - ماژول ال ای دی - تابلو ال ای دی