تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

تفاوت یک ماژول ال ای دی با کیفیت با نمونه بی کیفیت آن چیست؟

تفاوت یک ماژول ال ای دی با کیفیت با  نمونه بی کیفیت آن چیست؟

امروزه در سطح شهرهای مختلف ایران و جهان تلویزیون شهری وتابلو روان مختلف با رنگ ها و ابعاد مختلف به چشم میخورد، قطعه الکترونیکی اصلی که در ساخت این نمایشگرها به کار می رود ماژول ال ای دی می باشد.
ماژول ال ای دی بلوکی است معمولا مستطیل شکل که از قرار هم گرفتن ال ای دی های ثابت تشکیل می شود،که برای این ماژول ها نام های دیگری هم مانند: ماژول LED،ماژول تابلو روان، ماژول ال ای دی گذاشته اند.

عوامل تاثیر گذار در طول عمر وکیفیت یک ماژول ال ای دی چه مواردی هسنتد؟
کیفیت و طول عمر یک ماژول ال ای دی نکته ای است که از اهمیت بسیار بالایی در ساخت تلویزیون شهری برخوردار است.
جهت تشخیص یک ماژول ال ای دی خوب از ماژول ال ای دی بی کیفیت باید به عوامل زیر توجه نمود:
-          تراکم پیکسل های ماژول ال ای دی و یا دات پیچ ماژول ال ای دی که بر روی وضوح تصویر نمایشگر تاثیر مستقیم دارد.
-          جنس پلاستیک مورد استفاده در ساخت ماژول ال ای دی 
-          چیپ ال ای دی به کار رفته در تولید ماژول ال ای دی 
-          شدت نور ماژول ال ای دی که باید کاملا استاندارد باشد

مشکلات و ایراداتی که ممکن است یک ماژول ال ای دی بی کیفیت با آن مواجه شود:
 این نکته را در نظر داشته باشید که تفاوت اصلی یک ماژول LED باکیفیت و بی کیفیت را فقط  در گذر زمان کوتاه و مقایسه طول عمر و شدت نور ماژول ال ای دی می توان شناخت، ماژول ال ای دی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشد بعد از کارکرد 2 الی 3 ماه شدت نور اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح ال ای دی های آن ریزش نور پیدا می کنند  و چه بسا این ریزش هم به صورت یکنواخت نبوده و باعث می شود نور کل نمایشگر ال ای دی یکدست نباشد و بدین ترتیب خیلی ظاهر بدی برای نمایشگر ایجاد کند.
ماژول های بی کیفیت بالخص در مناطق گرمسیر و یا در فصل تابستان پلاستیکشان (فریم دور ماژول ال ای دی ) باد کرده و به مرور برروی کل ال ای دی های درون ماژول را می گیرد و باعث می شود علاوه بر ایجاد یک ظاهر نا همگون و زشت نور کل ماژول گرفته شود.
به همین علت دقت در انتخاب ماژول LED و شناخت و آموزش آن اهمیت بسیار بالایی برای هر فرد تابلو ساز دارد. بسیاری از افراد در انتخاب یک ماژول فقط به کدهایی که پشت PCB برد ماژول ال ای دی می خورد توجه میکنند در حالی که این کد کمترین تاثیری در کیفیت تولید ماژول LEDندارد و یک کد کاملا انتخابی است که از سوی وارد کننده ماژول ال ای دی انتخاب میگردد.
در این مقاله آموزشی ما عوامل تاثیر گذار در کیفیت یک ماژول تابلو روان و نحوه تشخیص یک ماژول ال ای دی با کیفیت با نمونه بی کیفیت آن را یاد گرفتیم و آموزش دیدیم، با ما همراه باشید تا در مقالات آتی شرکت آراتکس به شناخت دقیق تری از یک ماژول ال ای دی دست پیدا کنید.

 شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماژول ال ای دی-تلویزیون شهری-تابلو روان-شرکت آراتکس