تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

مزایای تابلو روان ال اي دي يا همان تابلو روان نسبت به تابلو نئون

مزایای تابلو روان ال اي دي يا همان تابلو روان نسبت  به تابلو نئون

تابلو LED به دلیل دارا بودن ویژگی ها و محاسن متعدد جایگزین مناسب  و بهتری نسبت به تابلو نئون هستند. در ادامه به چندمورد از مزایایتابلو روان ال ای دی نسبت به نسل قدیمی تر تابلو (تابلو نئون) اشاره شده است: 
1- تنوع رنگی و طراحی بالا
2- نور بیشتر و خواناتر
3- عمر و ماندگاری بیشتر

4- مصرف برق بسیار پائین تر 

الف ) مزیت اول مصرف برق کم تابلو روان میباشد، مصرف برق هر ترانس در تابلو نئون برابر 180 وات است.بنابراین اگر نوشته ي نئون شما داراي سه تكه باشد ، بايد سه عدد منبع تغذیه استفاده کرد كه هر كدام 180 وات در ساعت برق مصرف ميكند.حال در يك متر مربع از يك تابلو LED ، اين ميزان مصرف در صورت روشن بودن تمام ال اي دي هاي تابلو روان ، برابر 24 وات است.که اصلا قابل قیاس با تابلوهای پرمصرف نئون نمی باشد.
بارها از مشتریان و دوستان خود که قصد تعویض نئون با تابلو  LED را داشته اند شنیده ام که بعد از تعویض شاهد تغییر چشمگیر در مصرف برق مغازه ویا شرکت خود بوده اند

مزایای تابلو روان ال اي دي يا همان تابلو روان نسبت  به تابلو نئون

 


 ب) مزيت دوم تابلو روان LED به نئون را ميتوان متحرك بودن و مهيج بودن فونتها و افكتها در آن دانست. در يك تابلوي ال اي دي، ‌به راحتي ميتوان انواع متون و جملات تبليغلاتي را درج نمود و به نمايش گذاشت در صورتي كه متن يك نئون قابل تغيير نيست و نمی توان آن را متحرک و مهیج نمود.در تابلو نئون به صورت ثابت یک نام مشخص به نمایش گذاشته میشود درحالی که درتابلو روان بنا به نیاز ،کاربرد وحتی به مناسبت های اعیاد ومراسم های مختلف میتوان متن را عوض و به روزکرد.

از ساير مزاياي تابلو ال اي دي ميتوان به رنگي بودن،‌ قابليت پخش فيلم و تصاویر مختلف ..... اشاره كرد.
نكته حائز اهمیت دیگری که در مورد نسل جديد ال اي دي هاي اين تابلوها مطرح است، زاويه ديد 120 درجه آنهاست. اين يعني تابلوي شما از پهلو تا 120 درجه نيز قابل مشاهده است و نياز نيست كه حتما از روبرو به تابلو نگاه كرد.

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان ال ای دی -تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:مزایای تابلو روان-تابلو نئون-تابلو ال ای دی-تابلو روان-شرکت آراتکس