تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش تابلو روان ،تابلو LED و تلویزیون شهری

آموزش تابلو روان ،تابلو LED و تلویزیون شهری

تابلو روان چیست و چگونه عمل میکند؟
در این مقاله آموزشی سعی داریم به شما همکاران گرامی به آموزش کامل تابلو روان،تلویزیون شهری و تابلو LED و قطعات تشکیل دهنده هریک و موارد کاربرد آن ها بپردازیم .
یک نمایشگر ال ای دی که با نام های تابلو روان، تابلو LED  هم شناخته میشود به قطعات الکترونیکی کوچکتر تقسیم میشود که هرکدام از این قطعات الکترونیکی که شامل ماژول LED،ماژول تک رنگ قرمز و یا ماژول سبز ،برد کنترل تابلو روان، منبع تغذیه و قاب تابلو روان میشود یک وظیفه مهم در تابلو روان را برعهده دارند که اگر هرکدام در نقش خود دچار نقصی شوند تابلو LED کار خود را به درستی انجام نمیدهد.
تلویزیون شهری یا نمایشگر ال ای دی تمام رنگ هم مانند تابلو روان میباشد با این تفاوت که قابلیت پخش فیلم به صورت فول کالر را دارا میباشد چرا که ماژولی که در تلویزیون شهری مورد استفاده قرار میگیرد ماژول تمام رنگ میباشد و مادربرد مورد استفاده در آن هم برد کنترل تابلو روان فول کالر میباشد.
ذکر این نکته ضروری است که جدیدترین تابلو های تبلیغاتی که در سراسر جهان با استقبال زیاد و کاربرد فراوان مورد توجه مردم قرار گرفت تابلو LED ، تلویزیون شهری و حروف برجسته فول کالر  میباشند.
 
مهم ترین قطعه یک  تابلو روان یا تابلو ال ای دی که وظیفه نمایش تصویر, متن و... را بر عهده دارد ماژول ال ای دی می باشد از کنار هم قرار دادن ماژول ،تابلو روان به ابعاد مورد نظر مصرف کننده طراحی و ساخته می شود.
به عبارتی  تابلو LED یک نوع صفحه نمایشگر الکترونیکی است که برای پیام رسانی, تبلیغات و ... به کار می رود. 
 

از جمله موارد کاربرد تابلو روان، تابلو LED و تلویزیون شهری می توان به سردرب اکثر مراکز تجاری مانند فروشگاه ها برای تبلیغات , پیام رسانی و جلب توجه  مشتری اشاره کرد که این موضوع باعث شده که تابلو روان  و تلویزیون شهری جایگاه ویژه ای در بازار تبلیغات دیجیتال بیابند.

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان -تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:تلویزیون شهری –تابلو ال ای دی – تابلو روانتابلو LED – برد کنترل تابلو روان-جدیدترین تابلو های تبلیغاتی