تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش LED و قطعات تابلو روان

آموزش LED و قطعات تابلو روان

در نتیجه پیشرفت عظیمی که در سالیان اخیر در جهان تکنولوژی به وجود آمده است شاهد انواع متفاوتی از تابلو LED  چه از لحاظ ظاهر و چه از نظر ابعاد و نوع ماژول ال ای دی هستیم.
  این پیشرفت­ها موجب روشنایی بهتر و مصرف انرژی کمتر شده است و بدین ترتیب باعث سخت تر شدن انتخاب ما شده اند.

LED ها به چند بخش اصلی تقسیم شده اند که شامل 3 بخش میباشند که هرکدام از این سه بخش شامل زیر مجموعه های خاص خود نیز میباشند که در مقاله آموزشی زیر به آن ها اشاره میکنیم :

1.    مانیتور
 
 مانیتور در واقع رایج ترین شکل LED میباشد 

LED های مینیاتوری بسیار کوچک هستند  که  ظاهری یکسان و تک رنگ دارند .
کاربرد استفاده از این LEDها در گوشی های تلفن همراه و کنترلر های از راه دور میباشد .ال ای دی های مینیاتوری در تابلو  LED و صنایع تکنولوژیکی بسیار پیشرفته استفاده می شوندو به انواع زیر تقسیم بندی میشوند :
1-    کم جریان
2-    استاندارد
3-    فوق العاده
 
2. ال ای دی های high power 
 پیشرفت علم باعث به وجود آمدن این دسته از ال ای دی ها شده است  که از این LED  ها و تابلوهای  LED  به دلیل این که خروجی شان  از LED های استاندارد بسیار بیشتر  است به عنوان LED با خروجی بالا یاد میشود ،تراشه های High- Power می توانند نور را در چندین هزار مجرا ثبت کنند.

از این LED ها  می توان در چراغ خودرو ها و چراغ های با قدرت بالا و تنظیمیات مکانیکی علمی استفاده کرد.
 
-3 تابلو LEDبا کاربردهای خاص
این نوع LED و تابلوهای LED دارای انواع مختلف زیر میباشند :

FLASH - 3-1
 
 معمولا flashing LED یک نور مستقل است و شاید شبیه به یک LED معمولی باشد ولی شامل یک مجموعه مدار واحد است که علاوه بر LED که نور را در فرکانس خاصی می بیند می باشد 
flashing LED ها معمولا طوری طراحی شده اند که به یک پاور ذخیره بدون هیچ مجموعه مقاومت ضروری مستقیما متصل هستند و این نوع LEDها در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند
 
LED  -  3-2  های دو رنگ  در تابلوهای LED
 
 LED  دو رنگ شامل  دو رنگ در یک پوشش واحد می باشد که با الکترودهای مثبت و منفی همراه است. سیم کشی این ال ای دی ها موازی معکوس که به منظور تولید تنوع رنگی جریان متناوب دارد.

LED-3-3  های سه رنگ  در تابلوهای LED
این LEDها مشابه LED دو رنگ هستند و دو نوری که خارج شده اند را در یک محفظه ترکیب می کند ولی با این تفاوت که LED های سه رنگ  یک راهبر مرکزی داد  و هر دو LED یک الکترود منفی مشترک دارند این طراحی به هر دو اجازه می دهد که رنگ ها را ترکیب کرده و رنگ جدیدی تولید کند.
RGB -3-4 در تابلوهای LED
 
LED های RGB شامل خروجی های قرمز، سبز و آبی هستند که اجازه می هد سه رنگ اولیه را در مقادیر مختلف با دقت باورنکردنی ترکیب کند و به معنای واقعی امروزه امکان ترکیب میلیون ها رنگ با کنترل کننده های بسیار پیشرفته وجود دارد.
بیشتر LED های RGB از اتصال 4 پین به همراه یک هدایتگر معمولی که طولانی ترین اتصال است استفاده می کنند ( الکترود مثبت یا الکترود منفی) .
 
 
Alphanameric -3-4 در تابلوهای LED:
 
 
این نوع از  تابلو LED در سال های اخیر به دلیل کاربد های فروانی که در مصارف مختلف دارد  و هم چنین کم مصرف بودن آن محبوبیت بسیاری بین عام مردم  بدست آورده است  .
 
 
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن 
کلمات کلیدی: تابلو روان - ال ای دی - فول کالر- تلویزیون شهری- قطعات تابلو روان –شرکت  آراتکس