تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش جزء به جزء انواع قطعات تابلو روان (قسمت اول)

آموزش جزء به جزء انواع قطعات تابلو روان (قسمت اول)

در این مقاله آموزشی سعی داریم به روش جزء به کل کلیه ملزومات تشکیل دهنده تلویزیون شهری و تابلو روان LED را شرح دهیم و به ساده ترین روش ممکن به آموزش قطعات تابلو روان بپردازیم .
کوچکترین و مهم ترین قطعه  روشنایی در ماژول ال ای دی ، LED های ثابت هستند که در ابعاد مشخص و یکسان در کنار همدیگر ماتریسی را تشکیل میدهند ال ای دی های ثابت در رنگ های متنوع و متفاوت تولید و عرضه میشود برای ساخت یک ماژول LED تعداد مشخصی از LED ها همراه با سایر اجزای الکترونیکی مانند مقاومت الکتریکی، خازن ،آی سی و ... برروی یک برد چاپی طبق طراحی که از قبل توسط متخصصان علم الکترونیک انجام شده است لحیم میشوند.در طراحی و تولید ماژول LED تابلو روان دقت و کیفیت بسیار حائز اهمیت است کیفیت هرکدام از قطعاتی که از قطعات تابلو روان نام برده شد از کوچکترین تا بزرگترین در نهایت در کیفیت ماژول ال ای دی تابلو روان نقش تاثیر گذاری دارد بنابراین برای داشتن یک ماژول ال ای دی با کیفیت لازم است که از ابتدا در انتخاب نوع قطعات الکترونیکی از بهترین و اصولی ترین قطعات در ساخت ماژول LED بهره برد .
همان طور که گفته شد ال ای دی های ثابتی که در ماژول ال ای دی مشخص هستند در رنگ های مختلف وجود دارند این رنگ ها تعیین کننده اصلی رنگ ماژول LED تابلو روان و در نهایت رنگ تابلو LED روان میباشد به طور مثال اگه ماتریس ال ای دی های ما به صورت تک رنگ قرمز باشند ما ماژول LED قرمز خواهیم داشت که به صورت ماژول تک رنگ قرمز با علامت اختصاری ماژول تک رنگ قرمز P10-1R تعریف میشود. به همین صورت که گفته شد ما میتوانیم انواع ماژول ال ای دی مانند  ماژول سبز، ماژول ال ای دی سفید، ماژول تک رنگ سبز و ... را داشته باشیم.

ادامه این مقاله در مقاله بعدی

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماژول ال ای دی-تلویزیون شهری-تابلو روان-ماژول LED تابلو روان