تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

رنگ شناسی در ماژول ال ای دی

رنگ شناسی در ماژول ال ای دی

ماژول LED که اصلی ترین قطعه لازم در بین قطعات تابلو روان و تلویزیون شهری می باشد در انواع مختلف از لحاظ تراکم، سایز، رنگ، محیط مورد استفاده از نظر اینکه قرار است در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد یا در فضاهای خارجی و زیر نور مستقیم آفتاب، نوع کاربرد از لحاظ اینکه با توجه به کارایی باید قابلیت پخش فیلم داشته باشد یا نه تولید و عرضه می گردد. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش انواع مختلف ماژول ال ای دی از نظر رنگ بپردازیم.
یک ماژول ال ای دی تابلو روان در واقع ماتریسی از ال ای دی های ثابت است عامل اصلی تعیین کننده رنگ ماژول LED تابلو روان و تلویزیون شهری همین LED ها می باشند. همان طور که میدانید در بحث رنگ شناسی سه رنگ سبز، آبی و قرمز رنگ های اصلی هستند و هر رنگ دیگری با ترکیبات این 3 رنگ به وجود می آیند به همین علت ال ای دی در انواع رنگ قرمز، سبز و آبی تولید می گردد. اگر در ساخت ماژول LED از یک رنگ ال ای دی استفاده شده باشد آن ماژول ، ماژول تک رنگ میشود که فقط قابلیت نمایش یک رنگ ثابت را دارد به طور مثال اگر رنگ ال ای دی به کار رفته قرمز باشد ما ماژول LED قرمز در اختیار داریم ماژول تک رنگ قرمز که فقط قابلیت پخش رنگ قرمز را دارد. ماژول ال ای دی سبز هم فقط از LED تک رنگ سبز تشکیل شده است که به آن ماژول سبز هم میگویند، ماژول LED تک رنگ در انواع ماژول LED قرمز،ماژول تک رنگ سبز، ماژول تک رنگ سفید، ماژول آبی و ... تولید می گردد ولی در این میان ماژول قرمز و ماژول سبز از محبوب ترین و پر مصرف ترین ماژول LED تک رنگ میباشند.
حال اگر در طراحی و ساخت ماژول LED از دو رنگ ال ای دی استفاده شود این دو رنگ اصلی در کنار هم قابلیت نمایش سه رنگ را پیدا میکنند در واقع هرکدام از این ال ای دی ها یک رنگ و ترکیب آن ها هم با هم رنگ دیگری را تشکیل می دهد و در این صورت به این نوع از ماژول ال ای دی ، ماژول LED سه رنگ می گویند. لازم به ذکر است این از ماژول ها قدیمی شده  و دیگر تولید نمیشوند.
نوع دیگری از ماژول وجود دارد که هر سه رنگ اصلی ال ای دی را دارد که ترکیب این سه رنگ با هم توانایی نمایش همه ی رنگ های شناخته شده یعنی 16 میلیون رنگ را دارد به این گونه از ماژول ال ای دی تابلو روان ماژول فول کالر و یا ماژول LED تمام رنگ میگویند که نوع SMD آن هم ب ا تکنولوژی به روز تر به بازار عرضه میگردد که به آن ماژول SMD  فول کالر  میگویند. این نمونه از ماژول ال ای دی قابلیت نمایش فیلم و تیزرهای تبلیغاتی را با کنترلر تابلو روان مناسب دارد.
 
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول ال ای دی-ماژول ال ای دی تمام رنگ-ماژول ال ای دی تک رنگ-ماژول قرمز-ماژول سبز