تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آشنایی با انواع ماژول LED

آشنایی با انواع ماژول LED

انواع  مختلف ماژول LED: 
ماژول ال ای دی همان طور که میدانید از قطعات الکترونیکی اصلی در ساخت و تولید تابلو روان میباشد که  از لحاظ رنگ، ابعاد و نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم میشوند.که در ادامه به بررسی هرکدام از تفاوت های ماژول ال ای دی می پردازیم:
 
انواع مختلف ماژول ال ای دی  از نظر رنگ :
  - ماژول LED تک رنگماژول ال ای دی است که به دلیل آن که از یک عدد LED تک رنگ تشکیل شده فقط قابلیت نمایش یک رنگ را دارا میباشد  مانند ماژول قرمز،ماژول تک رنگ سبز، ماژول ال ای دی سفید و ...  . البته که پرفروش ترین و در واقع پرمصرف ترین ماژول تک رنگ LED ، ماژول ال ای دی قرمز میباشند.
ماژول LED سه رنگ:  LED این نوع از ماژول ال ای دی شامل 2 رنگ اصلی می باشد مانند رنگ اصلی قرمز و سبز که ترکیب این دو رنگ اصلی باعث ایجاد رنگ سوم که رنگ ترکیبی زرد است می شود.
ماژول LED  فول کالر:  در طراحی و ساخت این نوع از ماژول ها از سه رنگ اصلی LED یعنی رنگ های قرمز،سبز و آبی به کار رفته است و ترکیب این سه رنگ اصلی قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد .

انواع ماژول LED از لحاظ محل مورد استفاده :
ماژول ال ای دی به لحاظ نوع فضایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد به دو نوع مختلف تقسیم میشود.
- ماژول مخصوص  فضاهای خارجی یا ماژول Out door : این ماژول برای استفاده در محیط های باز تولید شده است و به همین علت ضد آب کامل می باشد. هم چنین به علت اینکه به طور مستقیم زیر نور آفتاب قرار میگیرد باید امکان دید زیر نور آفتاب را داشته باشد پس معمولا شدت نور ال ای دی ماژول های OUT DOOR  نسبت به ماژول های دیگر بالاتر هست. 
 
-ماژول مخصوص  فضاهای داخلی یا ماژولIndoor : این نوع از ماژول ال ای دی ضد آب نمیباشد  و شدت نور پایین تر و مصرف برق کمتری دارند چرا که اگر شدت نور ماژول های فضاهای بسته از حد استاندارد بالاتر باشد چشم بیننده را اذیت میکند و امکان دید مستقیم را ازبین میبرد.
 
انواع ماژول ال ای دی  از نظر اندازه :
 ماژول LED  در ابعاد  مختلف طراحی و تولید میشوند  اما اندازه معمول  آن ها و موجود در بازار 16 سانتیمتر ارتفاع و 32 سانتیمتر در طول ماژول LED می باشد، سایز های مختلف دیگر ماژول ال ای دی  25.6*25.6 ،16*16 و ... میباشد.
 
معیار سنجش کیفیت ماژول ال ای دی:
- تراکم پیکسل ماژول ال ای دی
- شدت نور ماژول LED   
- کیفیت ساخت ماژول LED
 
 شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماژول LEDتک رنگ-ماژول فول کالر