تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش نکات فنی تابلو روان

آموزش نکات فنی تابلو روان


•آموزش تعداد پاور لازم برای تولید تابلو روان و تلویزیون شهری مختلف

 برای روشن شدن تابلو LED و تلویزیون شهری باید برق لازم  ماژول ال ای دی و کنترلر تابلو روان تامین گردد .بسته به نوع و تعداد ماژول به کاررفته در تابلو ال ای دی و یا تلویزیون شهری تعداد مشخصی پاور تغذیه لازم میباشداز آن جا که تعداد منبع تغذیه به کاررفته به صورت مستقیم برروی کیفیت و طول عمر تابلو روان LED  نقش مهمی دارد  آموزش تعداد لازم منبع تغذیه به کاررفته در تابلو LED  امری مهم است.
رایج ترین پاوری که در ساخت تابلو ال ای دی و تلویزیون شهری به کار میرود  منبع تغذیه CL با توان 200 وات  و ولتاژ 5 ولت و جریان 40 آمپر  میباشد. 
در تابلو ال ای دی تک رنگ که از ماژول LED تک رنگ  جهت ساخت آن استفاده می گردد به ازای هر 8 عدد ماژول ال ای دی یک عدد منبع  به کار میرود .
در تلویزیون شهری و یا تابلو ال ای دی فول کالر که از ماژول تمام رنگ با ابعاد 16*32 ساخته میشوند برای هر 6 عدد ماژول فول کالر یک عدد منبع تغذیه  به کار میرود.
 
· چگونه برنامه تابلو روان را تغییر دهیم؟

قطعات مورد نیاز برای ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری ماژول ال ای دی ،منبع تغذیه و کنترلر میباشد.
از طریق کنترلر می توان به تابلو ال ای دی برنامه داد همه ی کنترلر ها دارای نرم افزار مخصوص خود میباشند این نرم افزارها برروی سیستم کامپیوتر نصب شده و کاربر میتواندد از آن طریق بسیار راحت به تابلو خود برنامه مورد نظرش را بدهد از مزایای مثبت این نرم افزارها نمایش تمامی زبان ها و فونت ها است .
هر کنترلر دارای یک پورت ورودی USB برای اتصال به فلش میباشد ،پس از اینکه کاربر از طریق نرم افزار برنامه تابلو روان خود را طراحی کرد باید  فایل نهایی خروجی را بررویی یک فلش کپی نماید سپس فلش را به درگاه usb  کنترلر متصل کرده بعداز چند دقیقه کوتاه کنترلر تابلو روان فایل موجود در فلش مموری را درون حافظه خود ذخیره کرده و تابلوو روان فایل طراحی شده را به اجرا در می آورد .در ضمن نیازی به اتصال دائم فلش مموری برروی تابلو LED نیست. 
 
· عوامل تاثیر کذار در تعیین اندازه تابلو روان

برای تعیین اندازه تابلو ال ای دی ابتدا باید محل مورد نظر برای نصب تابلو را مشخص نماییم هم چنین باید  نوع کاربردی که از تابلو انتظار داریم مشخص گردد در نهایت با توجه به ابعاد ماژول به کاررفته در ساخت تابلو LED اندازه تابلو نهاییمان را معلوم میکنیم.
ماژول ال ای دی در سایز های مختلف موجود میباشد اکثر ماژول ها ارتفاع 16 سانتی متر و طول32سانتی متر دارند از کنارهم قرار گیری این ماژول های ال ای دی تابلو تشکیلل و ابعادش دقیق مشخص می گردد. 


 
· هاب تابلو ال ای دی چیست؟

قطعه ای که وظیفه ایجاد ارتباط مابین کارت کنترلر و ماژول  LED را دارد  هاب نامیده می شود.
 
·بهترین رنگ برای انتخاب تابلو روان ال ای دی چیست ؟

ماژول تک رنگ قرمز با توجه به این که مناسب ترین قیمت و بهترین دید را  در بین ماژول های LED را دارد پرسفارش ترین ماژول تابلو روان میباشد بعد ماژول قرمز ماژول تک رنگ سبز پرطرفدارترین ماژول LED  میباشد بعد از آن هم به ترتیب ماژول تک رنگ سفید و ماژول ال ای دی آبی .
  
ممکن است تابلو ساخته شده با توجه به نوع کاربری آن نیاز به نمایش فیلم داشته باشد در این صورت باید از  تابلو LED طیف دار (256رنگ) ویا تابلو تمام رنگ استفاده کرد.
 
· چرا تابلو LED تک  رنگ سفید بعد ازگذشت زمان افت شدت نور دارد ؟

رنگ سفید ال ای دی سفید از ترکیب سه رنگ نور قرمز و آبی و سبز تشکیل می شود آستانه ولتاژ شکست نیمه هادی رنگ قرمز و سبز و آبی  یکسان نیست و با اعمال ولتاژ ثابت  جریان یکسانی از هر سه رنگ نیمه هادی عبور نخواهد کرد و بیشتر بودن جریان عبوری باعث نقص در نیمه هادی خواهد شد و با گذشت زمان مقدار تولید و ترکیب در حامل های نیمه هادی کمتر شده و نور ال ای دی کاهش خواهد یافت.


 
·آیا تابلو روان قابلیت نصب درفضای خارجی دارد؟

 ماژول ال ای دی  در 2نوع کلی (OUT DOOR)  و (IN DOOR) ساخته  میشوند. در هنگام سفارش دادن تابلو  با در نظر گرفتن  نوع کاربری  آن  ماژول مناسب با آن کاررا تعیین مینماییم .
تابلو روان  برای فضای خارجی کاملا ضد باران هست با این توضیح که قسمت پایین ماژول های دریچه دارند و اگر داخل حوضچه آب فرو برده شوند از قسمت پایین ماژول ها آبب وارد تابلو می شوند پس این ذهنیت را داشته باشید اگر با شیلنگ آب تابلو رو را بشوئید مشکلی پیش نخواهد امد فقط آب باید از بالا روی تابلو ریخته شود.
 
·  میزان مصرف برق تابلوهای ال ای دی؟

·        مصرف برق تابلو روان ال ای دی از تابلو های تبلیغاتی مشابه مانند نئون خیلی کمتر است در حالیکه شدت نور تابلو ال ای دی به مراتب خیلی بیشتر از تابلوهای مشابه می باشد.
 
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
  کلمات کلیدی:ماژول تابلو روان-ماژول تک رنگ-منبع CL-تابلو روان-ماژول فول کالر-