تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

شناسایی انواع مختلف LED و تابلو LED- قسمت اول

شناسایی انواع مختلف LED و تابلو LED- قسمت اول

امروزه انواع مختلفی از تابلوهای LED  از نظر ظاهر، سایز وجود دارد که نتیجه مستقیم پیشرفت عظیمی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم.
  این پیشرفت­ها موجب روشنایی بهتر و مصرف انرژی کمتر شده است و بدین ترتیب باعث سخت تر شدن انتخاب ما شده اند.
بدین ترتیب LED ها به سه بخش اصلی تقسیم شده اند که این 3 بخش شامل زیر مجموعه هایی نیز می باشند.
1-    مانیتور
 
 
 
امروزه احتمالا  در دسترس ترین شکل LED ،  مانیتوراست .
LED های مینیاتوری بسیار کوچک هستند  و معمولا ظاهری یکسان و تک رنگ دارند و آن ها به عنوان شاخص در دستگاه های تلفن همراه، تقویم و دستگاه های کنترل از راه دور استفاده می شوند.
این LEDها به طور مستقیم بر روی یک مدار و بدون نیاز به دستگاه خنک کننده قرار می گیرند  و LED های مینیاتوری و تابلوهای LED در صنایع تکنولوژیکی بسیار پیشرفته استفاده می شوند.
LED های مینیاتوری به سه نوع تقسیم می شوند:
1-    کم جریان
2-    استاندارد
3-    فوق العاده
 
تمامی این موارد از نظر جریان، ولتاژ و کل توان به سازنده متفاوت بستگی دارد .
LED های  5 و 12 واتی مینیاتوری نیز وجود دارد که تفاوت کوچکی با LED های و تابلوهای LED استاندارد دارد که باید به طور مستقیم به یک منبع تغذیه با قدرت بیشتر وصل شوند.
 
2-    LEDهای High-Power
 
 
تکنولوژی پیشرفته منجر به تولید این نوع از  LED ها شده است. همچنین از این LED  و تابلوهای LEDمی توان به عنوان LED با خروجی بالا اشاره کرد زیرا خروجی این LED ها از LED های استاندارد بسیار بیشتر  است.
در حقیقت تراشه های High- Power می توانند نور را در چندین هزار مجرا ثبت کنند.
زیرا LED های High- Power معمولا با شاخصه هایی مانند ولتاژ- طول موج و شدت درخشانی مشخص
 می شوند.
لازم به ذکر است که به دلیل گرم شدن بیش از حد (بالا رفتن حرارت) باید بر روی فرم مناسبی نصب شوند تا گرما انتقال پیدا کند. اما نیازی نیست که شما گرما را کنترل کنید.
همانطور که محدودیت هایی برای حداکثر جریان وجود دارد محدودیت هایی برای درجه حرارت وجود دارد. 
اگر یک شرکت ادعا کند که بهترین LED های High- Power را تولید می کند با در نظر گرفتن تعادل بین اخراج حرارت و خروجی را در نظر بگیرید و بدین ترتین می توانید به این شرکت اطمینان کرده و پول خود را پس اندار کنید.
در مجموع از این LED ها  می توان در چراغ خودرو ها و چراغ های با قدرت بالا و تنظیمیات مکانیکی علمی استفاده کرد.
 
-3 تابلوهای LED light  با کاربردهای خاص
عنوان این LED  ها  منصفانه خود درباره کارایی آن ها توضیح داده است ، و این نوع LED و تابلوهای LED چندین زیر مجموعه دارد که در اینجا به برخی رایج ترین آنها اشاره می کنیم.
FLASH - 3-1
 
 
معمولا flashing LED یک نور مستقل است و شاید شبیه به یک LED معمولی باشد ولی شامل یک مجموعه مدار واحد است که علاوه بر LED که نور را در فرکانس خاصی می بیند می باشد 
flashing LED ها معمولا طوری طراحی شده اند که به یک پاور ذخیره بدون هیچ مجموعه مقاومت ضروری مستقیما متصل هستند و این نوع LEDها در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند
 
LED  -  3-2 های دور رنگ  و سه رنگ    (bi- color- tri- color ) در تابلوهای LED
 
LED دو رنگ یا bi-color دارای دو نور در یک پوشش واحد می باشد و در ظاهر سه راهبر دارد و  با الکترودهای مثبت و منفی همراه است. سیم کشی LED دو رنگ یا bi-color موازی معکوس است  بدین ترتیب که یکی در جلو یکی در عقب است و به منظور تولید تنوع رنگی جریان متناوب دارد.
اگر شما جریان متناوب را در فرکانس به اندازه کافی بالا ببرید به نظر می رسد که هر دو چراغ در یک زمان قرار می گیرند و رنگ سوم تولید می کند.
LED های سه رنگ یا tri-color  در تابلوهای LED
این LEDها شبیه به LED دو رنگ یا bi-color هستند و دو نوری که خارج شده اند را در یک محفظه ترکیب می کند و تفاوت LED های سه رنگ یا tri-color   با  LED های دو رنگ یا bi-color  این است که LED های دو رنگ یا bi-color سه راهبر دارد و  LED های سه رنگ یا tri-color  یک راهبر مرکزی داد  و هر دو LED یک الکترود منفی مشترک دارند این طراحی به هر دو اجازه می دهد که رنگ ها را ترکیب کرده و رنگ جدیدی تولید کند.

همچنین لطفا توجه فرمایید در حالی که این مثال یک طرح مبتنی بر الکترود های منفی را توضیح می هد LED های سه رنگ یا tri-color   در هر یک از پیکر بندی الکترود منفی و مثبت در دسترس است.

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن 

کلمات کلیدی: تابلو روان - ال ای دی - فول کالر- تلویزیون شهری- شرکت آراتکس