تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

روش های تشخیص ماژول ال ای دی مرغوب چیست؟

روش های تشخیص ماژول ال ای دی مرغوب چیست؟

 
   ماژول ال ای دی تک رنگ به صورت نرمال در ابعاد 16*32 سانتی متر عرضه می شود. گاهی تنوع بالای ماژول LED در بازار موجب سردرگمی مصرف کنندگان شده و کد درج شده بر روی PCB برد ماژول ال ای دی را مبنایی برای تشخیص کیفیت ماژول LED تابلو روان قرار می دهند.
به طور مثال ماژول LED قرمزP10 1R-806 AW ، ماژول ال ای دی 806 ،ماژول 706 ،ماژول ال ای دی 701 ،ماژول سبز و ...

حال آنکه این روش کاملا اشتباه می باشد و کدهای مندرج در پشت ماژول ال ای دی تاثیری بر کیفیت ماژول LED تابلو روان  نداشته و تنها با استفاده از این کدها می توان پی برد که نقشه سیم کشی برد ماژول LED مورد تایید می باشد یا خیر.

آموزش عوامل تاثیر گذار در  ماژول LED تابلو روان اعم از ماژول LED تک رنگ: (ماژول LED قرمز،ماژول سبز ) ماژول ال ای دی تمام رنگ (ماژول فول کالر)

1.  نوع چیپ ال ای دی ماژول تابلو روان

2.  دستگاه کپسولیشن LED  
این امکان وجود دارد که چیپ ال ای دی از نوع مرغوب باشد ولی عملیات کپسولیشن به خوبی صورت نگرفته و کیفیت ال ای دی را پایین بیاورد و در نتیجه ماژول ال ای دی کیفیت مورد نظر را نداشته باشد.

3.  نوع ICبکار رفته در ماژول LED تابلو روان
کیفیت IC به کار رفته در ماژول LED تابلو روان و نوع برند آن در تابلو های سایز بزرگ و تمام رنگ بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که خروجی آی سی های نامرغوب اغلب با خطا همراه هستند و در نهایت قادر به ارائه تصویر شفاف و واضح نمی باشند.

4.  جنس و ضخامت PCBبرد ماژول ال ای دی
اگر ضخامت کمتر از 1.6 میلی متر باشد ماژول ال ای دی از دوام مناسبی برخوردار نخواهد بود.

5.  رزین مرغوب 
رزین به کاررفته در ماژول LED باید مرغوب و مقدار آن به اندازه کافی باشد و هم چنین باید قابلیت ارتجاعی قابل قبولی نیز داشته باشد. 

6.  جنس فریم ماژول ال ی دی
که علاوه بر مقاومت مناسب نباید با گذشت زمان و در مقابل نور خورشید تغییر حالت دهد.

7.  شدت نور ال ای دی ماژول تابلو روان
شدت نور ال ای دی نسبت مستقیم با کیفیت و قیمت ماژول ال ای دی و تابلو روان دارد،هرچه ماژول ال ای دی پرنورتر باشد قیمت بالاتری هم دارد .

شدت نور کاذب LED چیست؟
باید از خرید ماژول LED  با شدت نور کاذب اجتناب نمودزیرا با تغییر مقاومت اکسترنال آی سی ,شدت نور کاذب به وجود می آید و موجب کاهش عمر مفید ماژول LED می گردد.
 
 
باید توجه داشت وارد کننده های متنوعی در بازار هستند که می توانند از تولید کنندگان معتبر و یا غیر معتبر ماژول ال ای دی خود را تهیه و به بازار عرضه کنند. با توجه به این شرایط  با تکیه به اعتبار و تجربه چندین ساله خود در زمینه واردات ماژول ال ای دی این تضمین را به شما مشتریان عزیز می دهد که با اطمینان خاطر ماژول ال ای دی مرغوب و سایر محصولات تابلو روان LED را  خریداری نمایید.
پیشاپیش از حسن همکاری شما کمال تشکر را داریم .
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
  کلمات کلیدی : ماژول ال ای دی - ماژول LED-ماژول تابلو روان- تابلو روان-ماژول سبز-ماژول LED تابلو روان- ماژول LED قرمز