تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

کنترلر تابلو روان چیست؟

کنترلر تابلو روان چیست؟

   در بین قطعات تابلو روان کنترلر اصلی ترین وظیفه را برای نمایش داده و اطلاعات بر روی صفحه نمایش بر عهده دارد. در واقع کنترلر برد الکترونیکی می باشد که با استفاده از یک پردازنده قوی صفحه ماژول ال ای دی و یا تلویزیون شهری را کنترلر می نماید.کنترلر با پردازش برنامه ها و انتقال آنها بر روی ماژول LED شرایط نمایش متن,تصویر,افکت و خروجی های متفاوت را در نمایشگر ال ای دی فراهم می نماید.
کنترلر تابلو روان را می توان از نظر نوع کارایی و کاربرد به سه دسته تقسیم نمود.
1-کنترلرهای ساده
2-کنترلرهای طیف دار
3-کنترلرهای فول کالر
کنترلر تابلو روان ساده توانایی راه اندازی ماژول ال ای دی به صورت ONوOFF را دارا می باشد در واقع این نوع از کنترلر قابلیت کم یا زیاد کردن شدت نور ال ای دی را ندارد و تنها می تواند ال ای دی را در دو حالت خاموش و یا روشن قرار دهد .این کنترلرها در بازار به کنترلرهای تک رنگ معروف می باشند اما قابلیت نمایش 2یا 3 رنگ را نیز دارا می باشند(با توجه به ماژول ال ای دی استفاده شده )
کنترلر تابلو روان طیف دار توانایی تغییر نور هر LED ,ماژول ال ای دی تابلو روان را دارد و می تواند با نمایش شدت نور صفر تا حد اکثر نور ال ای دی با نشان دادن سایه به تصویر عمق ببخشد و ماژول ledتک رنگ قرمز،ماژول سبز و... قابلیت پخش فیلم بدهد.
به طور مثال بردی با قابلیت نمایش 256 سطح از نور یک LED می تواند نور آن LED را از صفر تا حد اکثر ,طی 256 مرحله تغییر دهد و در نهایت بیننده طیف های مختلف رنگ قرمز ,سبز و... را در تصویر مشاهده خواهد نمود.
کنترلر تابلو روان فول کالر با توانایی راه اندازی سه رنگ ال ای دی در هر پیکسل برای ماژول ال ای دی فول کالر و تلویزیون شهری مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل توانایی تغییر نور هر ال ای دی در 256 سطح از نور آن ,برای ماژول فول کالر RGB که دارای سه عدد ال ای دی آبی, سبز و قرمز می باشد(256*256*256) قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد.
نرم افزار تابلو روان

برای هر یک ازکنترلر های نام برده شده نرم افزار مخصوصی توسط کارخانه سازنده طراحی می گردد و مصرف کننده می تواند بنا بر سلیقه و ابعاد تابلو ال ای دی خود از آن استفاده نماید. آموزش نرم افزار در سایت  موجود می باشد.


کلمات کلیدی:کنترلر تابلو روان-ماژول ال ای دی-تلویزیون شهری- نرم افزار تابلو روان-