تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش قطعات تابلو روان LED

آموزش قطعات تابلو روان LED

   امروزه تابلو روان ال ای دی به یکی از ابزارهای اصلی و مهم تبلیغات تبدیل شده است. تابلو روان به دلیل قابلیت های فراوانی که دارند جایگاه ویژه ای را در صنعت تبلیغات به دست آورده اند و سر درب بسیاری از مراکز تجاری را به خود اختصاص داده اند.
در این مقاله می خواهیم به آموزش مشخصات قطعات لازم برای ساخت تابلو روان بپردازیم. 
برای ساخت تابلو روانLED  و یا تلویزیون شهری به قطعاتی نظیر ماژول ال ای دیبرد کنترلر تابلو روانمنبع تغذیه تابلو روان , فریم ( قاب تابلو روان ) و... نیاز داریم.
ماژول تابلو روان:
  ماژول LED مهمترین قطعه در ساختتابلو روان LED و تعیین کیفیت تابلو روان  و تلویزیون شهری می باشد که وظیفه آن دریافت اطلاعات از کارت کنترلر(مادربرد) و نمایش متن یا تصویر مورد نظر با استفاده از ساطع کردن نور هر یک از LED  ها در زمانهای مشخص می باشد. 
کیفیت ماژول ال ای دی به  نوع  چیپ به کار رفته در LED , برد آدرس دهی ماژول,  IC ماژول LED , فریم پلاستیکی  به کار رفته در ساخت ماژول ال ای دی و ماسک ال ای دی ها بستگی دارد و کیفیت پایین هر یک از عوامل ذکر شده موجب پایین آوردن عمر مفید ماژول ال ای دی و بروز درصد بالای خرابی در ماژول تابلو روان می گردد.
منبع تغذیه تابلو روان :
منبع تغذیه یکی از عناصر حیاتی در تابلو روانمی باشد و فعالیت سایر عناصر به عملکرد منبع تغذیه بستگی دارد.در واقع این قطعه تأمین کننده جریان الکتریسیته برای فعالیت سایر قطعاتتابلو LED می باشد.ولتاژهای  ۵ , ۱۲و... ولتاژهای رایج آن می باشند. شاخص اصلی یک منبع تغذیه تابلو روان « وات » آن است. وات معادل حاصلضرب ولتاژ (بر حسب ولت) در جریان (بر حسب آمپر) است. كار منبع تغذیه این است كه ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم تبدیل نماید.
منبع تغذیه بیشترین میزان خرابی (نسبت به سایر قطعات تابلو روان) را دارد زیرا زمانی که محصول روشن می گردد، عملیات منبع تغذیه آغاز(گرم شدن) و زمانیکه سیستم خاموش می گردد، وظایف منبع تغذیه به اتمام می رسد (خنک می گردد). با توجه به تکرار عملیات فوق و نوسانات برق همواره منبع تغذیه می تواند عامل اولیه برای بروز اشکال در یک تابلو روان LED و یا تلویزیون شهری باشد. حساس بودن نسبت به بوی سوختگی و اطمینان از عملکرد صحیح خنک کننده  پاور ساده ترین روش برای پیشگیری از بروز اشکال در منبع تغذیه است.
برد کنترلر تابلو روان

برای انتخاب کنترلر باید به رنگ ماژول ال ای دی (ماژول ال ای دی تک رنگ یا ماژول ال ای دی تمام رنگ) که برای ساخت تابلو LEDمورد استفاده قرار گرفته است واندازه تابلو (تعداد ردیف و ستون تابلو روان) دقت نمود .هر کنترلر بسته به نوع طراحی قابلیت ساپورت تعداد مشخصی ماژول را دارا می باشد و خروجی (پخش افکت, نوشته, تصویر) متفاوتی خواهد داشت.
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول تابلو روان-ماژول ال ای دی-تلویزیون شهری-منبع تغذیه-کنترلر تابلو روان