تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

ماژول تابلو روان چیست؟

ماژول تابلو روان چیست؟

سطح نمایشگر یک تابلو روان از تکه های کوچکتری تشکیل شده است که به این تکه ها ماژول تابلو روان گفته می شود و در واقع از کنار هم قرار گرفتن این ماژول LED سطح نمایشگر تابلو روان تشکیل می شود و چون این تکه ها قابل تعویض و جایگزینی مجدد هستند آن ها را ماژول می نامند . زیرا در امور الکترونیک به اجزا و قطعاتی که که قابلیت جدا شدن و پیوند خوردن مجدد را دارند به اصطلاح ماژول می گویند.
یکی از مشخصه های مهمی که باید در مورد ماژول LED تابلو روان در نظر داشت ابعاد آن است. ماژول ال ای دی در ابعاد مختلفی نظیر ۳۲*۱۶ یا ۱۶*۱۶ و ... ساخته می شوند که با کنار هم قرار دادن این ماژول ها،می توان تابلو روان با ابعاد مختلف تولید کرد.
مشخصه دیگری که در مورد ماژول ها مورد اهمیت است دات پیچ یا Pixel Pitch می باشد.دات پیچ فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های ماژول است و معمولا بر حسب میلی متر بیان می شود.به عنوان مثال  P10 نشان دهنده ی ماژولی است که فاصله بین مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور آن10mm  است.هر قدر دات پیچ ماژول کوچکتر باشد کیفیت تصویر ماژول بالاتر می باشد.
مشخصه بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد رنگ ماژول است.ماژول LED تابلو روان موجود در بازار اغلب به صورت تک رنگ, سه رنگ , هفت رنگ و فول کالر می باشد.
ماژول ال ای دی تک رنگ :
می توانند فقط یک رنگ تولید کنند که بنا به نوع رنگ ال ای دی رنگ نهایی قابل نمایش می باشد به طور مثال ماژول LED قرمز متون را با رنگ قرمز نمایش می دهد.
ماژول ال ای دی سه رنگ و هفت رنگ: 
همانطور که مشخص است با بهره گیری از نور2 رنگ ال ای دی در کنار هم تصویر و متن را به صورت سه و یا هفت رنگ نمایش می دهند.
ماژول ال ای دی فول کالر :
با ترکیب رنگ چند چراغ ال ای دی با یکدیگر ( ماژولRGB ) ویا ترکیب چند رنگ در یک ال ای دی( ماژول 3in1) قابلیت پخش تصاویر به صورت تمام رنگ را دارا می باشند.

 شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماؤول LEDتک رنگ-ماژول فول کالر-