تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

اجزای اصلی نمایشگرLED / ال ای دی

اجزای اصلی نمایشگرLED / ال ای دی

   
 
   آموزش و معرفی اجزای اصلی نمایشگر ال ای دی هر تابلو روان led  و یا تلویزیون شهری از چندین قطعه الکترونیکی تشکیل شده است که در این مقاله می خواهیم به معرفی این قطعات بپردازیم.

1.      ماژول LED : مهمترین قطعه الکترونیکی تابلو روان LED و یا تلویزیون شهری ماژول ال ای دی می باشد. مهم ترین مشخصه یک تابلو روان LED رنگی است که نمایش می دهد.ماژول تابلو روان در انواع ماژول ال ای دی تک رنگ و ماژول LED تمام رنگ وجود دارد.

·         ماژول تک رنگ قرمز P10-1R  :تنها از LED  تک رنگ قرمز ساخته شده است.
·         ماژول تک رنگ سبز P10-1G   :تنها از  LED تک رنگ سبز ساخته شده است.
·         ماژول تک رنگ سفید  P10-1W :تنها از LED  تک رنگ سفید ساخته شده است.
·         ماژول تک رنگ آبی   P10-1B  : تنها از LED  تک رنگ سفید ساخته شده است.
انواع ماژول ال ای دی فوق در تابلو LED تک رنگ استفاده می شوند که تنها از یک ال ای دی یک رنگ ساخته شده اند.

·         ماژول ال ای دی سه رنگماژول تابلو روان دیگری است که در آن از دو رنگ LED قرمز و سبز (2R1G) و یا قرمز و آبی (2R1B) استفاده می شود و که آن را Dual  می گویند این نوع ماژول LED  سه رنگ مختلف را نمایش می دهد.

·         ماژول led فول کالر : نوع دیگری از ماژول تابلو روان RGB است که از سه رنگ LED (قرمز،سبز و آبی) در آن استفاده شده است این نوع ماژول ال ای دی قادر به نمایش 16 میلیون رنگ می باشد و به آن ماژول LED تمام رنگ نیز می گویند.

2.      مادر برد تابلو روان (کنترلر تابلو روان )
برد کنترل تابلو روان وظیفه کنترل و مدیریت تک تک پیکسل ها را در ماژول تابلو روان LED به عهده دارد و هر مادربرد نرم افزار مخصوص دارد که از این طرق برنامه در کامپیوتر طراحی شده و توسط کنترلر تابلو روان به ماژول ها داده شده و اجرا می شود.

3.      پاور یا منبع تغذیه : از طریق منبع تغذیه تابلو روان برق ماژول ال ای دی تامین می شود در واقع پاور وظیفه تامین جریان لازم برای راه اندازی ماژول LED تابلو روان و برد کنترل تابلو روان را برعهده دارد. تعداد پاور تغذیه مورد استفاده در تابلو روان ال ای دی و یا تلویزیون شهری با توجه به تعداد ماژول ها مشخص می شود.به عنوان مثال برای هر 8 عدد ماژول LED تک رنگ وهر 6 عدد ماژول LED تمام رنگ یک عدد منبع تغذیه 5V-40A مورد استفاده قرار می گیرد.

4.      قاب تابلو روان (کابینت تابلو روان) : فریم تابلو روان کابینتی فلزی است که تمام قطعات الکترونیکی تابلو روان در این کابینت قرار می گیرند و تشکیل تابلو روان ال ای دی و یا تلویزیون شهری را می دهند.

کلمات کلیدی:تابلو ال ای دی-تابلو روان-کنترلر تابلو روان-ماژول ال ای دی تک رنگ-ماژول فول کالر-تلویزیون شهری-