تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

ماژول تمام رنگ SMD یا ماژول تمام رنگ LED

ماژول تمام رنگ SMD یا ماژول تمام رنگ LED

در مقاله قبل به بررسی کامل سیر تحولات ماژول تمام رنگ و تغییراتی که در گذر زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی برای ماژول فول کالر به وجود آمده است پرداختیم . ماژول تمام رنگ RGB در ساخت تلویزیون شهری به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت و توانایی نمایش فیلم و کلیپ، تیزرهای تبلیغاتی را به صورت تمام رنگ یعنی با 16 میلیون رنگ دارد.
همان طور که در مقاله قبل اشاره کردیم جدیدترین نسل ماژول فول کالر تلویزیون شهری ماژول اس ام دی میباشد این ماژول به دلیل توانایی ها و تفاوت هایی که نسبت به ماژول تمام رنگ قبلی دارد مانند ماژول تمام رنگ  3IN1 و یا ماژول فول کالر RGB به سرعت توانست اعتماد مخاطب خود را به دست بیاورد و به دلیل طول عمر مفید و بالاتری که دارد توانست در بین مشتریان جایگاه ویژه ای برای خود به دست بیاورد و در بازار متنوع امروزی خود را تثبیت کند .
ماژولSMD  فول کالر مخصوص استفاده در دو محیط ، یکی محیط های سرپوشیده و فضاهای داخلی که اصطلاحا به آنها Indoor SMD Module می گویند و دیگری برای استفاده در فضاهای خارجی و  فضاهای باز طراحی و تولید شده است که به آنها Out door SMD Module   می گویند حال این سوال پیش می آید که این دو ماژول تمام رنگ SMD چه تفاوتی با هم دارند ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که ماژول SMD اوت دور کاملا در برابر شرایط محیطی متفاوت از گرمای شدید گرفته تا سرمای زیاد مقاوم بوده و ضد آب هست در مقابل تابش مستقیم خورشید حتی در فصل های گرم مناطق گرمسیر مقاوم بوده و هیچ گونه تغییر شکلی نمیدهد هم چنین قابلیت دید مستقیم در زیر نور آفتاب دارد حتی در مقایسه با ماژول LED تمام رنگ تصویر واضح تری ارائه میدهد.
اما ماژول SMD ایندور در تراکم های خیلی بالا تولید می شود چرا که در محیط های داخلی معمولا ارتفاع نصب تلویزیون پایین بوده و حداقل فاصله بیننده از تصویر کم میباشد پس لازم است وضوح تصویر بالا و تراکم ماژول SMD تمام رنگ بالا باشد ولی از یه طرف نیازی نیست این نوع از ماژول SMD ضد آب و آفتاب باشد و یا قابلیت دید زیر نور مستقیم آفتاب را داشته باشد.
به طور کلی هرکدام از این ماژول تمام رنگ SMD متناسب با فضایی که قرار است از آن استفاده شود طراحی و تولید می شوند .
کیفیت و طول عمر ماژول SMD تمام رنگی به کیفیت و مشخصات قطعات داخلی که در ساخت و تولید ماژول اس ام دی به کار رفته بستگی دارد پس حتما در خرید خود به اعتبار شرکت وارد کننده توجه نمایید چرا که در بازار امروز انواع و اقسام ماژول ها با کیفیتهای متفاوت عرضه می شوند پس در انتخاب خود دقت فرمایید.
 

   ماژول SMD تابلو روان در مقایسه با ماژول LED فول کالر  که کلا توسط نیروی انسانی و با دست تولید و ساخته می شد  تولیدات ماژول SMD کاملا مکانیزه و به وسیله ماشین و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود و در نتیجه از دقت بالاتری برخوردار است هم چنین ماژول فول کالر قدیمی  نسبت به ماژول SMD  هزینه های گزاف و زمان بالاتری برای تولید لازم داشتند.

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول تابلو روان-ماژول تک رنگ-منبع CL-تابلو روان-ماژول فول کالر